söndag, januari 18

Marklund och slalom

Dagen har börjat bra.
Söndagsmorgon på TV4 diskuterar Liza Marklund och hennes Gömda.
Dessutom bjöds intervju med Liza i vilken hon desperat försökte
bortförklara sig. Jag tycker att hennes försköning av offret, Mia,
är bortom det som är okej. Sen har lite för mycket situationer som inte
spelat Marklund och offret i händerna uteblivit i boken...
Marklund är mäktig och blev skyddad länge av många vänner men tack vare den vanliga människans makt, som här utspelade sig på nätet i bloggar, så blev det oundviktligt även för branschen att inte gå in och ta upp detta fall.

Själv har jag läst Gömda, Sprängaren och Nobels testamente.Böcker som jag inte lagt till mitt hjärta. Jag gillar inte
riktigt Liza Marklunds sätt att skriva. Men fram tills nu har jag ändå varit imponerad av hennes framgång. Nu är jag mer tveksam.

Upptill detta väntar en dag med byggande och med vintersport. Slalom, längd och skidskytte. Känner att jag verkligen blir sugen på att vi ska dra uppåt landet och åka lite, efter allt detta tittande.

Den pyttelilla snö som föll i natt och nu ligger som ett tunt men ack så vackert täcke utanför räcker inte för att stå på skidan på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar