tisdag, januari 13

Avpyntning väntar

Ikväll är det Tjugondag Knut
eller ja, det har det varit hela dagen,
men först i afton innebär det något.

För då måste jag packa ner allt vårt vackra pynt
i sina kartonger och julgranen, som knappt fällt ett barr,
bäres ut under sång och på det följer julgransplundringsbål
(för Henrik som får äta...).

Löprunda följer på detta. Säsongen drog igång igår och
formen gör inte sig själv.


Framför allt kommer jag sakna vår adventslucia modell Lisa Larsson för Rörstrand.
Vi fick henne av Jennifer med familj, första i samlingen.

4 kommentarer:

  1. Anonymous19:39

    Åhjo, de julbarnen är så mysiga. Jag har efter tre år fått Lucian och Tomten. // Laura

    SvaraRadera
  2. Än har inte pyntet kommit ner i sina lådor här, men i morgon ska jag börjar lite smått med hjälp av E. Sen blir det lite för varje kväll. Får inte stressa med sånt här. Det är ju ändå lika sorgligt varje år. Lycka till med det. Kram

    SvaraRadera
  3. karro11:28

    Vi har oxå packat ner sakerna idag. Spec är det ljusen jag saknar. Ofta har vi blivit tvungna att köpa ngn extra lampa efter julen : )

    Julpyntet känns ganska så skönt att bli av med eftersom julen nu känns långt bort.

    jag gillar ju oxå Lisa Larsson figurerna. Min tomtefamilj är på fyra personer, jag såg någonstans att det finns sex st men jag vet inte om det alltid varit så eller om det är den nyare varianten, den som har grå kläder, mina har röda kläder och nästan 20 år på nacken. Stjärngossen och lucian ur Adventsbarnsserien har oxå plockats ner i lådor. Nästa år får det bli en till. Och den för väl bebisen,eftersom de andra två är killarnas, jag får väl drömma om ett eget tåg framöver, när jag får råd om nu de ska ha varsitt tåg...det blir många pengar/barn.

    SvaraRadera
  4. Anonymous15:03

    De där Lisa Larsson figurerna är det mest överskattade pyntet. / M

    SvaraRadera