måndag, december 15

Jill hjärtar Ullared

Anlända till Gekås vid kvart i sex.
Fann parkeringen halvfull.
Äntrade varuhuset och hittade på dryga timmen
det jag skulle.
Och lite till.

Bland annat en docka guddottern ska få i julklapp.
I stadens leksaksaffär kostar den 400.
Här 229.

Det är löjligt med de märkesfynd man kan göra på Gekås.
Framför allt på leksaksavdelningen.

Och när det som idag inte är så mycket folk
kan man till och med komma därifrån utan att
någon kört en kundvagn in i hälarna på en.

Då jillar jag detta shoppingmecka i skogen.

8 kommentarer:

  1. Skiistar22:51

    Blev du överkörd av alla galna tanter eller du klarade dig!? ;-)

    SvaraRadera
  2. Har de en alkoholavdelning också?

    Då skulle jag genast åka dit och fynda lite glögg...och vin...och öl..också!

    SvaraRadera
  3. Vill ochså åka dit, här i stockholm är allt såå dyrt..
    får ta en resa på vårkanten..
    hoppas att du mår bra och tack för alla dina goa kommentarer du är såå snäll
    kramisar!!

    SvaraRadera
  4. Anonymous08:09

    Då blir Märta glad kan jag tänka mig. Lilla söta lucian. Kramiz Sara

    SvaraRadera
  5. karro10:11

    Vi brukar handla på oss just leksaker till årets födelsedagar och julaftnar när vi är där. Det är en väldans prisskillnad för samma sak. Men nu så har vi ju inte varit där på ett tag som sagt. Kanske Gekås kan flytta lite närmare oss, eller öppna ngn filial i mellansverige iaf.

    SvaraRadera
  6. Skiistar: Jag klarade mig :)

    DMH: Om de började med dessa varor i sortimentet hade stället exploderat av alla människor som hade tagit sig dit tror jag.

    Sanna: Förstår det.
    Tack detsamma.

    Sara: ja, hon önskar sig en docka av tomten så hon blir nog mycket nöjd.

    Karro: Ja, för er del blir det att planera. Förstår att du önskar det men hittills har ju ledningen sagt nej till alla förslag och erbjudanden. Nu ska Gekås iaf bli en dokusåpa i stil Färjan vad det verkar.

    SvaraRadera
  7. Anonymous11:44

    Försök inte lura mig gosse. / M

    SvaraRadera
  8. karro14:31

    Dokusåpan kan jag nog leva utan men jag tror allvarligt de ska överväga fillialer längre upp i Sverige. Det tror jag ändå de skulle tjäna på. Många vill nog gärna åka till Gekås men upplever dte som för långt att åka. För oss som har släkt och vänner därnere så är det ju en annan sak men att sätta sig i bil enbart för Gekås eller att åka mitt i natten med buss, det tror jag ändå att jag inte är den enda som drar mig för.

    SvaraRadera