tisdag, december 30

Glöm inte själen

Ganska ofta när det kommer till inredning hemma hos folk, som man ser på till exempel bloggar, så tycker jag folk har det fint men själslöst. Det är vitt, vitt, vitt och lite vitt till. Och så lite silver. Och lite svart. Och nästan aldrig personliga saker.

När jag ser detta förstår jag inte hur man står ut så. Det ska ju kännas av vilka som bor i det hus man besöker, det är det som gör det till ett hem.

Det där perfekta utstuderade blir livlöst och trist.
Fram med den egna stilen. Det unika.

5 kommentarer:

  1. Anonymous16:15

    Här en länk till en familj som har personlig inredning;
    http://kerstin.kokk.se/
    Gott Nytt År hälsar "biskoppen" i Halmstad.

    SvaraRadera
  2. Absolut! Hur fint man än har känns det ändå ogästvänligt om inredningen saknar värme och personlighet!

    Kram och Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Hihi, håller med dej, men hemma hos oss kanske det är för mycket personligt ;)
    Önskar en bra övergång till det nya året.

    SvaraRadera
  4. karro19:53

    jag är oxå allergisk mot vit inredning. vit kan vara att komplement men inte en bas.

    SvaraRadera
  5. Jag håller HELT med dig i ditt eminenta blogginlägg och i det Trillian skriver!

    Vet inte hur många nya, fina och påkostade hem jag varit i den senaste tiden men som alla uppvisat kliniskt rena miljöer - tror dessa hem borde inspirera Karolinska sjukhusets städavdelning...

    Kram och gott nytt år!!

    SvaraRadera