tisdag, december 2

Biblioteksdrömmar

Det sista vi har kvar att göra inne i huset är att förvandla det som var garage till bibliotek. Vägg är ombyggd men sen har det stått still. Men nu börjar det röra på sig. Henrik kallar det för kontorsprojektet och jag för biblioteksprojektet.

Jag har alltid drömt om att ha ett bibliotek i mitt hus. Ett rum dit man går och andas in den atmosfär som bara en massa böcker på rad kan ge. Ett rum att drömma och fantisera och berikas i.

Jag älskar böcker.
Förutom vid flytt då...

5 kommentarer:

  1. Karro22:28

    Ja vid en flytt börjar man alltid fundera över om man verkligen behöver alla de där böckerna, samt allvarligt fundera över ifall man kan slänga eller sälja några, men så brukar alltid kärleken till böckerna vinna och så tar man med alla ändå.

    Låter mysigt med bibliotek.

    SvaraRadera
  2. Härligt, underbart, det har varit min dröm också, och vi har ett eget bibliotek ;)

    (jag berättar om en speciell bokman)

    SvaraRadera
  3. Åh, ett sån't rum har jag också alltid drömt om!

    Att sitta där i sitt eget lilla bibliotek, som i en bättre engelsk klubb, och bland några fina fåtöljer och lite gröna växter...gärna med en kopp kaffe/té till hands - sweet bliss!

    SvaraRadera
  4. Anonymous10:00

    Ett hem utan böcker är bara ett hus. / M

    SvaraRadera
  5. Är det Henrik som får ge sig? *skrattar*

    SvaraRadera