tisdag, december 2

Berättelsen om en liten röd kofta

Igår på lunchen gick jag in på Benetton. Hade tänkt mig en röd kofta inför julen. Tar upp en härligt luddig i underbar röd färg. Det står att det är storlek large. Vecklar ut den. Tittar på den och visar den för mina kollega som är med ute.

Jag: Det står large...

Kollega: Den måste vara för barn.

Jag vänd mot expediten och upphållandes tröjan: Den här är för barn eller?

Expediten: Det skulle man kunna tro, ja. Men det är en liten cardie, för den lilla kvinnan.

Jag: Men det står large här...

Expediten svarar detta med ett litet leende och går iväg.

Kvar står vi jättekvinnor och skrattar.
Min kollega konstaterar att tröjan ser ut
att passa hennes tio-åriga barnbarn.

Vi går ut ur butiken.

3 kommentarer:

  1. Kan inte hjälpa det men jag blir faaan upprörd av sånt...
    Hur är det tänkt att vi som drar L el Xl ska kunna hitta kläder om dom gör så??
    Gggggaaaaaaaaaaaaarrr..
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Antagligen en tröja för popartister som vill visa lilla magen!

    SvaraRadera
  3. Anonymous10:00

    Jag trodde affärerna bara hade XS nu för tiden. / M

    SvaraRadera