tisdag, maj 27

Svullen trumpet

I söndags kväll när jag låg och skulle somna så kändes det som att det slog lock för öronen. Omöjligt tänkte jag. Igår under dagen kände jag det igen och någon gång på eftermiddagen slog det igen helt och sen dess går jag runt med lock i öronen. Jag fösökte hålla för näsan och svälja. Jag stod upp och böjde ner huvudet mellan benen. Jag tuggade tuggummi. Inget hjälpte. Sen under Sverige- Slovenien på kvällen, när jag försökt skaka ut det tröttnade Henrik på mina ryckningar i soffan och sökte kunskap på nätet. Tydligen kan en förkylning leda till svullen örontrumpet. Då hjälper inga knep i världen för att få bort locken. Istället måste jag besöka ett Apotek och inhandla näsdroppar, för dessa innehåller tydligen något som är vätskedrivande och som tar ner svullnaden. Jag hoppas verkligen det fungerar för det här är vansinnigt irriterande.

Och ni ska tycka väldigt synd om mig.

4 kommentarer:

  1. Men det är väl klart vi tycker synd om dig! :)
    Lock för öronen är inte kul.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. karolin11:27

    Ja det är inte så trevligt. M fick så när han var lite bland. Dr rekommenderade nässpray. Hoppas det hjälper.

    SvaraRadera
  3. Anonymous20:04

    Jag har exakt samma sak, har haft lock i öronen i flera dagar...tack för tipset. Då ska jag gå till apoteket jag med. Malin L

    SvaraRadera
  4. Alla: tack. Malin, hoppas det hjälper dig också.

    SvaraRadera