onsdag, maj 7

Nedbäddad inför nattens färd

Har lagt mig för att sova. Hoppas sova bort tröttheten och ömma ledarna.
Vid kvart i fem i natt/ morgonbitti hämtar bussen mig. Hoppas sen fortsätta mitt sovande på bussen.

Känns skönt att vi åker mestadels på dagen. Jag minns när vi åkte på träningsläger i Holland med fotbollen. Då var största delen körning på natten och jag satt längst fram klarvaken. Alla utom jag och busschauffören sov. Han satt och tuggade tuggummi frenetiskt, slog sig i ansiktet och sa "Grus i dojan, grus i dojan". Efter tre timmar väckte jag Kakan som satt jämte mig och så fick hon ta över bevakningen. En halvtimme senare kom gryningen och polisen. Tysk polis undrade varför en svensk buss dundrade fram i 130. Polisen tittade in och såg vara oskyldiga ljusa drag och lät bussen köra vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar