onsdag, maj 28

Läggdags för sjuk ungdom

Har blivit häcklad idag från många håll för att jag i tidningsintervjun kallade mig för ungdom... Men jag tycker man är det fram till att man skaffat barn. Då börjar något annat. Sen är det klart att det inom kategorin finns väldigt mycket olika åldrar. Jag kan känna mig som femtio ena dagen, 305 år den andra, den trede dagen som 16 och den fjärde som mina 28. Är det inte så med livet.

Hur som. Jag är snuvigare igen och går och lägger mig. Måtte jag bli frisk snart.

3 kommentarer:

  1. karro09:35

    Huvudsaken är väl att du gör ett bra jobb för barn och ungdomar, inte hur gammal du är. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Karro09:51

    Annars tycker jag nog ungdom är ngn under 20 år men däremot så är man ju ung så länge man känner sig ung. Så ung känns för mig mer "korrekt" att säga än ungdom. FAst det är svårt sånt där. Eg är man ju vuxen när man är myndig men hur vuxen är en 18åring oftast? Eller blir man vuxen när man får jobb, boende, barn, fyller viss ålder? Hmm...det finns nog inga rätt eller fel. Man är den man är.

    SvaraRadera
  3. Erika09:55

    Krya på dig sötis! Puss o Kram

    SvaraRadera