måndag, maj 26

Bättre börja med tomt blad

Jag har haft en del jobb-jobb i helgen. Är några texter som skulle skrivas. Projektet har gått ganska så bra. Det har dock varit lite klurigt då det handlar om att skriva om, eller ja, fylla ut redan befintliga texter. Jag har aldrig riktigt tyckt om det. Det är svårt. Förutom att man ofta trampar på ömma tår så låser jag mitt lätt vid det som redan finns. Framför allt tonen som finns. Självklart finns det en poäng i att behålla tonen ibland, men ibland vore det bra att hitta en annan ton.

Under helgen har jag alltså lyckats sådär känner jag. Nåväl, vi får se vad chefen tycker och sen jobbar jag vidare utifrån det.

När det värsta är över här framöver så ska jag se till att skriva ett litet kåseri eller två. Jag saknar skrivandet och jag vet att jag har fans därute som saknar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar