tisdag, april 29

Dubbla baksideproblem

Efter att ha dragit till något i baksidan av högerlåret under matchen i lördags gick jag så till doktorn igår. Vad jag då fick reda på och kunde se var att skadan i högerlåret är rejäl, har dragit sönder en hel del stora muskelfibrer. Prognos 6-8 veckor helt borta från fotboll.

Den gamla skadan i vänster baksida som höll mig borta så gott som hela förra året och som har spökat under försäsongen visade sig också sätta pinnar i hjulet. På det nedre muskelfästet som sitter ungefär vid knät har det blivit en ärrkaka. Denna måste nu bort genom rehab och kortisonsprutor. Om inte det fungerar vilket visar sig inom några veckor så blir det nödvändigt med operation. Prognos inget spel förrän tidigast till hösten.

Med andra ord blir det mycket rehab framöver. Styrka för baksidorna, annan styrketräning, simning, löpning i vatten och vanlig löpning, dock bara långdistans. Får inte köra någon snabbhet.

Det är såklart inte alls roligt det här men jag får väl se det positiva att de båda skadorna sammanfaller. Och att det är skönt att äntligen ta itu med vänsterbenet ordentligt. Annars hade jag aldrig bliviti bra i det benet. Att det varit något fel har jag känt så tillvida att jag inte kunnat ha ett ordentligt tillslag med vänstern och att det inte funnits något ryck, ingen fart i benet. Detta har gjort att det känts väldigt trögt den sista tiden, benen har varit tomma liksom.



Det finns någon som borde läsa detta och känna sig väldigt dum. Här kom förklaringen och precis som jag kände i lördags så är det bättre att vara trög i benen än trög i huvudet.

1 kommentar:

  1. Ska man vara skadad så är det ju, som du säger, lika bra att ta båda skadorna på en gång :)

    SvaraRadera