tisdag, april 29

Barnbegravning på TV

Hela händelsen med 10-åriga Engla som mördades är fruktansvärd.
Det finns så mycket att skriva om det och det rör upp så mycket känslor- rädsla, oro, ilska och sorg.

Sen hur folk har reagerat med tända ljus och brev till familjen ska jag inte uttala mig om. Inte heller familjens offentliga sörjande. Men nu när jag läser att mamman, som måste anses vara i chock, vill att begravningen ska sändas i TV så känner jag att jag bara vill skrika ut ett stort nej. Nu får det vara nog.

Eller så gör SVT, som överväger att sända den, ett serie och sänder begravningen av de små Arbogabarnen också. Del 1 och 2 av Ond bråd barnadöd och oändlig sorg.
Så tar vi alla fram chipspåsarna och gottar oss. Bästa sändningstid ska det vara.

2 kommentarer:

  1. Visst e det hemskt!
    Svenska folket gottar sig i barnbegravningar på tv, sen går vi ut i vårsolen och tycker att vi varit duktiga som lidit lite med de sörjande mammorna...

    SvaraRadera
  2. karro18:46

    jag håller med dig.

    SvaraRadera