lördag, januari 20

Vit magi

Klockan var satt på kvart i nio. Slutspelsmatch i Lomma väntade. Halv nio ringde far min, tillika tränare. Lobas får vänta på oss, naturen har lagt ett vitt täcke över drabbningen. Då får mitt svullna blågröna finger (gjorde basket comeback i onsdags) vila sig lite till. Henrik stackarn är på träning. Vessige satsar tydligen hårt i år då man väljer att träna trots djup snö... Så där tre månader innan seriestart.

Idag blir det varm choklad, fotboll på Tv och allmänt mys. Morgondagen är vikt åt städning. Först hos mommo och sen här hemma.

Känner hur ett litet barn inom mig sjunger "hej mitt vinterland nu är jag här.."

11 kommentarer:

  1. Anonymous11:09

    Ha,ha,ha menar du att dom tränar i de här vädret!! /M

    SvaraRadera
  2. vinterland är underbart, jag hoppas det kommer hit snart också... förresten så får jag gratta din sambo på namnsdagen i efterskott; ha en trevlig fortsatt helg!

    SvaraRadera
  3. Ja er det ikke herligt med snø nu. Jag myser faktisk, tycker vinter ska vara vinter : )

    SvaraRadera
  4. Det föll ett riktigt tjockt vintertäck här idag, men nu droppar det bort lika fort som det kom :(

    SvaraRadera
  5. Nyskottad! Måste nog stretcha ryggen lite.
    Hoppas att fingret blir snabbt bättre!!

    SvaraRadera
  6. Gulgröntblåt finger, ajajajjjj..

    Träna ute i snön??? Hjälp!!

    Städning, tja det gör jag med en söndag som denna..Kul eller inte men det måste ju göras iaf.

    Choklad=me like a lot:)

    SvaraRadera
  7. Vinterland! SÅ underbart!!! HOPPAS att ni får ha kvar snötäcket ett tag nu. Mysfaktorn höjs enormt så fort några flingor dansar i luften! Keep it coming! And send some to me, too!!!

    SvaraRadera
  8. Visst blir det ljusare med snö, hann tyvärr inte göra någon snögubbe igår.

    SvaraRadera
  9. Massor med snö har vi fått här. Det blev dämpat vitt och mysigt. Och en massa skottning!

    SvaraRadera
  10. Jonte00:09

    Om man tränar när det snöar är man mer än lovligt galen.

    SvaraRadera
  11. Anonymus: Lite galet är det.

    Vargakvinnan: Ja, vackert är det.
    Henrik tackar.Av sambon blev han firad med italiensk glass.

    Julie: helt överens.


    Elin: tyvärr droppar det bort alltför snabbt.

    Toomy: Vad duktig du är.

    Sabina: fingret är bättre.

    Annika: Skickade visst allt till dig, för här är inget kvar...

    Hannele: saknar åter det välsignade ljus det kom med..

    Tina: Avis här

    Jonte: Lite åt det hållet ja...

    SvaraRadera