tisdag, januari 23

Farväl till en skogsrunda

Ibland är det väldigt svårt att göra det som är rätt. Men ibland när det är som svårast måste man låta förståndet överösta det hjärtat känner. Vår älskade lilla Amanda fick somna in idag. Pappa höll henne i sin famn medan mamma satt jämte och pussade hennes nos medan hon somnade in. Jag hade tagit avsked hemma hos föräldrarna innan de åkte till djursjukhuset. Hon låg i sin korg och jag la mig jämte på golvet. Kliade henne bakom örat som hon alltid älskat och sa allt det jag ville säga. Det var som att hon förstod. Hon liksom la sin nos mot min nos, en eskmiåpuss. Och så höll hon upp sin tass lite böjd, sådär som hon alltid gjort när hon varit nöjd. Det kändes som att hon var sitt gamla jag för en stund. Så pussade jag henne på nosen och hon la ner huvudet för att sova.

Var nere en sväng hos mamma och pappa nyss. Det som nu kommer att vara så jobbigt ett tag blev så tydligt när bara två små vovvar hälsade mig välkommen. Hon fattas oss. Och det gör ont i bröstet, det skär i en... (för att citera någon som beskrivit det på det bästa sätt det går att beskriva det på). Hon fattas oss. Och jag förstår inte hur vi ska kunna gå skogsrundan utan henne. Utan hennes vänliga lilla figur som lunkar med. Vår lilla Ior har lämnat oss,är det så konstigt att jag gråter då?

13 kommentarer:

  1. Å Jill, så tråkigt for er. Jag vet eksakt hur det kjennes, så vondt det gjør i brøstet. Det er så utrolig svårt nær man mister sina djur, selv om man vet at det er for deras beste. Å så man saknar dom. Måste gi deg en jættekram och si at jag forstår deg så. Kram fra meg.

    SvaraRadera
  2. Erika07:50

    Gumsan, jag tänker på er. Du får pussa dom andra hundarn extra. Puss

    SvaraRadera
  3. Det sorgliga med djur är att de oftast dör ifrån en... :( Hoppas du repar dig snart. Du får trösta dig med att ni gav henne det bästa liv hon kunde få. Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Inte konstigt alls. Det är hemskt när ens bästa vän tar farväl...

    SvaraRadera
  5. Sara14:27

    Då förstår jag varför du såg så lessen ut, såg dig på stan innan. Du var med en fotograf. Förstår och jag tycker synd om dig. Hälsa Tom och Elisabet!

    SvaraRadera
  6. Tröstar vad jag kan. Klart att du blir ledsen. Jag hade också gråtit.

    SvaraRadera
  7. Nej det är inte konstigt alls.
    Gud så tråkigt, stackars er, det är så jobbigt att förlora en vän som man har haft så länge, som alltid funnits där, det är inte alls konstigt att hon fattas er, eller att ni gråter, jag börjar nästan gråta när jag läser detta.

    Men som sagt ibland måste man göra sådant som är bäst för vovven å inte er som är kvar.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Usch, det där är så svårt och tungt och tomt. Vanja uttrycker det så bra. Det tar ett tag sedan minns man bara med glädje.

    SvaraRadera
  9. Anonymous22:43

    Kramar om. /M

    SvaraRadera
  10. Kram, sånt här är så svårt! Jag tror aldrig saknaden går över men man saknaden blandas med glada minnen och då minns man med glädje.

    Kram igen!

    SvaraRadera
  11. Sabinas mamma00:02

    Ojoj, hemskt, jag vet.
    Skänker en varm tanke till er.

    SvaraRadera
  12. Vilken tur du har som ha fått ha henne i ditt liv =) Så småningom kommer den tunga klumpen bli lättare och då kan du le åt minnena. Ta hand om dig Jill. Kram!

    SvaraRadera
  13. Nej usch det är aldrig kul när man måste avliva djur. Mina föräldrar avlivade hunden i oktober nån gång känns lika jobbigt fortfarande. Ingen som ligger i hallen och väntar på en när man kommer.

    SvaraRadera