söndag, januari 28

Lika roligt var gång

Söndag och nedslag i soffan. Städat här på förmiddagen.

Skulle avklarat städningen igår, men efter att jag på förmiddagen städat hos Mommo bev jag kallad till basketmatch. Eftersom jag fortfarande inte kommit iväg på någon träning och det var mot Lundby, så hade jag sagt att jag ej ville vara med. Men med bara sex man (kvinnor) redo att åka till drabbningen, så fick jag rycka in.
Vi förlorade med nio. Bra med tanke på vilka spelare vi saknade och att vår förstaguard är skadad och haltade omkring. Roligast i hela matchen var när en tjej i deras lag som är duktig men psykiskt instabil, sprang mot vår korg. Jag är snabbare än henne och var på väg i kapp. Då går hon in framför mina fötter. Tanken att springa in snett så är rätt, men hon gör det för snävt då jag redan är uppe nästan jämte henne. Så jag ser det och är beredd och givetvis ramlar hon på mina fötter. Hon blir rasande och tycker att jag fällt henne, men ingen domare skulle någonsin dömma det. Inte heller de igår. Extra roligt är att exakt samma sak skedde sist vi mötte dem också. Hon blev lika arg då. Igår svarade hon med att en halv minut slänga sig in mot mig och svängde händerna upp i mitt ansikte. Min läpp sprack lite. Efter matchen log jag ett leende av medlidnde mot henne. Så det är alltså inte bara på gatan man kan råka ut för psykfall...

5 kommentarer:

  1. sara12:46

    Stackars din läpp. Kommer ihåg när du berättade om henne sist, då när hon hade varit i bråk med en tjej i ert lag.
    Såg dig inte ute igår. Harrys var hett. kramiz

    SvaraRadera
  2. aj, stackare. näe du det finns tyvärr psychon lite varstans nuförtiden.. :/

    ha en skön fortsatt söndag!

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt...Nästan otäckt att möta henne i en match. Antar att alla i mötande lag kan drabbas av hennes vrede. Psycho woman!!
    Hoppas du inte drabbas av ngn värre fläskläpp iallafall!
    Trevlig söndag!!!

    SvaraRadera
  4. Sport kan göra saker med mänskor man inte trodde var möjligt. Jag har stött på en och annan gälning i mina dagar jag med.

    Själv är man väl from som ett lamm. 8)

    SvaraRadera
  5. Sport är livsfarligt...:-)

    SvaraRadera