tisdag, januari 16

Update

Hemma sent i natt. Försenat tåg såklart. Taxi sista biten från Göteborg. Delade med två trevliga grabs, den ena från Jordanien. Utbytesstudent på Halmstad Högskola.

Väldigt mysigt och trevligt i Äppelviken hos syster. Lilla guddottern sjuk i tre-dagars feber. Stackars liten var uppe i 40,3 innan det vände.
Så fårutom kort butikrunda i Ålsten blev det inga inköp. Förutom att ta hand om den lilla så myste vi ihop och hade fina samtal systrar emellan, vi tränade (fick springa i omgångar, såg lite på "Hur man blir av med en pojkvän på 10 dagar", skrattade så i skrek åt denna film, hade fotoalbumskavalkad och smackade till det med god mat.

Här hemma väntade jobb efter några timmars sömn. Ut i skogen i spåren av stormen Per blev det. Tillbaka till tidningen sent. Fick skriva snabbt. Sen, bara lite sent, lämnade jag jobbet och körde hem för att hoppa in i andra bilen för färd till Åhs (Henriks föräldrahem på landet). Lillebror Niklas fyller 30 år idag. Grattis! Hemma vid åtta, såg Uggly Betty och gick sen igenom lite papper. Skönt vara hemma. Henrik tagit bort sista resterna av julen och storstädat. Nice.

Igår var det Idrottgala som bekant. Kåserade i måndagens HN om ifjol när jag var utsänd av Sportbladet för att jobba på denna tillställning.

11 kommentarer:

  1. Ålsten är så mysigt :-)
    Många bra cafeér och butiker.
    Kanske ska ta en tur dit idag :-)

    SvaraRadera
  2. Låter ju som värsta minisemestermyset:)

    Kanon....

    Vilken karl du har som har städat, kan han smitta av sig lite via bloggen till min kanske, snälla.

    SvaraRadera
  3. Stormigt värre eller lugnt verkar det ju här :)

    SvaraRadera
  4. Full fart verkar det var hos dig. Mitt liv känns lugnt i jämförelse :-)

    SvaraRadera
  5. Jösses, vad du har hunnit med. Känner mig som en sengångare, jämfört med dig.
    Men du verkar haft mysigt hos din syster.
    Ha det gott nu, kramar Annalena

    SvaraRadera
  6. Jonte13:46

    Stackars liten, hoppas hon mär bättre snart.

    SvaraRadera
  7. MYSIGT med allt systerligt du har varit med om. Blir avis.
    Ålsten, Äppelviken och Höglandet är såååååå trevliga områden! Där har jag jobbat, i flera år! Och bott i Bromma sgs hela min uppväxt....¤hemlängtan¤

    Förstår att det är skönt att vara hemma igen. Borta bra...

    SvaraRadera
  8. Vad kul, min hemmaplan, Ålstenstorget springer jag omkring på jämt. Visst är Fröken Nilsson mysigt? (ostbutiken)
    Älskade också 10 days-filmen, så underbart rolig!!

    SvaraRadera
  9. Äppelviken låter som värsta idyllen: rena rama Astrid Lindgren-orten!


    Samuel

    SvaraRadera
  10. Att umgås med sina syskon kan ibland kännas som en rolig resa bakåt i tiden. Även om vi numera betraktar oss som vuxna, så sitter ju uppväxtåren och rollfördelning där. Jag slötittade på galan häromkvällen och funderade då över hur man som journalist ska kunna hitta sin vinkling på det hela... nu vet jag.

    SvaraRadera
  11. Erika21:19

    Tråkigt vi inte hann ses men ja förstår att du hade nog med lilla Märta. Jag hoppas att hon mår bättre nu. Puss

    SvaraRadera