fredag, september 30

Skratt med Zlatan

Hann hem tio min på lunchen (tvungen hämta skorna som skulle till skomakare). Medan väntade på Mia skulle ringa nere vid porten ögnade jag igenom Simon Bakns bok om Zlatan. Jenna plockade med en signerad hem från bokmässan igår. H fick den sen av mig. I alla fall fick jag mig några snabba skratt när jag läste Zlatancitat. Bästa är när tv-reporter frågar vad han gjort i ansikte appråpå ärr Z har där. Han svarar "fråga din fru"...

Nej, nu går snart tåget. Tänkte slinka in på bokhandeln och köpa någon bra pocket att börja läsa på tåget. Vägrar fortsätta på pretto Per Hagmnas "Att komma hem ska vara en schlager". Ärligt, jag slutar nästan aldrig läsa en bok utan tar mig igenom det mesta. Men Hagmans rabblande av absolut ingenting orkar jag inte, vill inte lägga min tid på det. Spelar ingen roll hur hyllad denblivit av vissa. Visar bara att de är lika pretto som författaren i fråga. Läser hellre någon Astrid Lindgren, för sådär hundrade gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar