torsdag, september 15

Lång höst

Sitter och fryser i stadens gamla rådhus i vílket mitt kontor ligger. Men vill inte klaga, utsikten över torget som rummet ger förgyller mina dagar. Längtar tillbaka till Kvällsposten och pulsen där. Men vaggas mer och mer in i tempot här. Vänliga kollegor möter med ett leende vad det än gäller. Över torget går, springer, lunkar, cyklar stadsborna åt oilka håll. Vissa på väg till en affär anndras väg leder bortom mitt synfält. Jag kommer snart kunna berätta för folk vem som handlar var. Om jag nu visste vilka människorna var. I ankdammen finns det några små ankor, jag en va dem, som faktiskt inte vet allt om livet i dammen. Själv landar jag bara i bland, flyger annars fritt. Vilken konstig anka jag är i denna damm.

Känns som hösten blir lång. Blir nog ingen basket. Bara renovering. Folk säger jag ska räkna med att det tar lång tid, typ att inflyttning blir först i februari-mars. Jag som såg jul i vårt nya hem. Men, men. Det får bli nästa.

Sen lunch idag. Ska förbi Mommos. mamma och besökande Moster också där. Ska köpa mied mig en sallad, dock utan ris. Började GI-metoden idag. Är ju inte sommar längre och rutinerna och vanorna måste skärpas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar