söndag, augusti 7

Riktiga fans

Dötid på jobbet. läste därför "John Blunds" blogg. Skriver bra. Däremot tycker jag han har helt fel uppfattning om vad en supporters uppgift är. Jag tycker den enbart är att stötta det egna laget. Att bua ut och håna ingår inte vilket Blund tycker. Tyvärr känns det som att malmö fansen håller på att tappa röda tråden. ifjol när jag var här nere för jobb charmade de mig enbart med sina olika ramsor och sånger. Framför allt rycktes jag med när hela stadion hjälps åt med "Forza Malmö" "Heja di blåe" växelvis. Det är fortfarande härligt när jag hör det. Men det har blivit mycket annat också. Arrogans mot motståndarna, massa burop och hot (det senare på hemsidor). Visst, jag håller med om att Lollo Chankos aggerande var under all kritik. Men att indirekt hota och sprida rykten (om än möjligt sanna) om otrohet är inte supportens uppgift.

Måste snart sticka ut och fixa något att äta. Ska ringa pappi som är med nere detta pass. Mindre än två timmar kvar till Carro ska springa... nervös väntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar