tisdag, juni 3

Problem med häcken

I höstas planterade vi en häck med tujor på baksidan. Valet av denna sort grundar sig i att vi ville ha något som växer upp snabbt och är grönt året om.

När jag köpte häckplantorna som var cirka 75- 100 cm stora så fick jag instruktioner om att vattna lite xtra men annars inget. Instruktionerna borde ha lytt att jag skulle vattna hur mycket som helst. Och att jag inte skulle lägga täckbark längst upp. Det torkar ut. Och att man skulle ha luckrat upp under plantan så att rötterna bättre får fäste. Nu gjorde vi fel på i stort sett allt. Halva häcken lite drygt ser dock skaplig ut. Dock får vi byta ut 7 plantor som helt har givit upp.

Det är jobbigt att ha trädgård.

2 kommentarer:

  1. karro09:39

    Det är skit att ha trädgård, det kostar mkt och det tar tid bara att sköta om det som måste. jag kör våga vägra rensa rabatt. från början hann jag inte, sedan var jag allergisk, sedan kom jag på att om jag inte rensade kunde inte grannkatten skita i rabatten och förresetn bor vi kvar så bygger vi nog ny altan nästa år och då ryker rabatten iaf.

    SvaraRadera
  2. Anonymous16:08

    Din häck är det inget fel på. / M

    SvaraRadera