måndag, juni 9

Klappar hjärtat än med friska slag?

I torsdags hade jag så fullt på jobbet att jag helt missade att det var Student i Falkenberg. Några tjejer i fotbollen tog studenten och kanske hade jag tänkt uppvakta med någon lite blomma. Men nu blev det alltså inte så.

Det speciella med Student 08 är att det är tio år sedan det var student 98.
Hjälp, vad hände med dem tio åren? Minns det som igår. Samtidigt är det dock som om det var långt mer än tio år sedan. Vad har hänt sen vi skrålade ut
"When Sp3b, when Sp3b go marching, Oh, I want to be in that number. When Sp3b goes marching out." Det var vår egna klassång som jag hittat på. Vi sjöng den, "Vem vill gå i trean nu" och så "Studentsången". Det var lite stil på den tiden. Nu skriker alla "Fy fan vad jag är bra, fy fan vad jag är bra..." och jag känner att man med dessa ord bevisar att man inte är det.

Hur som ,jag var inne på vad som hänt i mitt liv. Massvis. Först var jag au-pair i London hos superduper rika Burts. Sen var jag hemma en runda och jobbade lite innan jag läste Media- och Kommunikation i Halmstad. Jobbade samtidigt på Falkenbergs Tidning. Mitt i detta drog jag till Rom. Levde la dolce vita. Sen var det fotoskola på underbara Åland. Sen ett och ett halvt år på Falkenbergs Tidning,hann också med Jöken och Poppius Journalistskola under dessa åren. På det följde Kvällsposten i Malmö, Kultur och Fritid i Falkenberg, Kvällsposten igen, Sportbladet, Hallands Nyheter och så Kultur och Fritid i Varberg. Där har jag nu mitt livs andra fasta jobb. Mitt första fick jag som 22-åring och lämnade som 24-åring ( Falkenbergs Tidning). Efter att huvudsakligen jobbat med journalistik har det lett in på kultur och nu jobbar jag som Ungdomssekreterare på K&F i Varberg. Det innebär att jag ska samordna ungdomars fritid med kultur, idrott och andra fritidssysselsättningar. Ett utmanande och spännande jobb.

Jag har träffat min Henrik och vi är förlovade och har planer för mer. För två år sedan köpte vi vårt fina hus.

Under åren har jag hela tiden haft min älskade familj. Lika viktiga idag som då. Min farmor och min mormor bor nu i himlen men jag älskar dem lika mycket nu som då. Och så har Märta kommit som en gåva till oss i familjen Wegerup.

Det har med andra ord varit tio goda år. Och på frågan i rubriken får jag svara ja.

1 kommentar:

  1. karro12:59

    Jag tycker nog nästan mitt liv började efter studenten. Innan är det mest gråzon med skola och bo hemma och icke ansvar.

    SvaraRadera