onsdag, juni 11

En lång blond och en lång mörk

DEt var två stora starka vikingar som gjorde Sveriges två underbara mål igår.
Zlatans mål är poesi och PetterHanssons är också vackert för inställningen bakom det.

Första halvlek såg jag en hel del av, fast lite splittrat då Märta fortfarande var vaken och var väldigt "Jillig". Sen i paus gick vi upp i sängkammaren och var så när på väg att somna. Men då började andra halvlek och små rop och höga skrik väckte den lilla.Till slut jättesömnig med händerna på mina kinder sa Märta sömnigt "Heja Sverige!" innan hon somnade. Jag gick ner och några minuter senare gjorde Zlatan mål.

Springandes upp för gatan på väg hem till oss, Henrik och jag, kom sen också lite regn. Ett löftesfullt regn. Hoppas det kommer mer nu. Inte bara min bonde behöver det utan hela naturen.

4 kommentarer:

  1. haha, vikingaen Zlatan, undar om han tycker det själv :)

    SvaraRadera
  2. karolin11:26

    P skrek och jag spelade Wordpath på facebook... : )

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att P.Hanssons mål var mycket häftigare, mest för att han såg ut som en krigare när han vägrade ge upp och fick till ett mål genom att faktiskt snubbla på bollen!

    SvaraRadera
  4. Visst e det härligt! Både med söta syskonbarn och vinnst. Regn också för den delen. Det var välbehövligt.

    Kramen!

    SvaraRadera