måndag, april 2

Visst gör det ont när muskelfästen släpper

Testade träna idag. Kändes bra. Slog till och med lite inlägg med vänstern. Men under spelet small det till. Jag blev snyggt framspelad och var ensam med målvakt som kom ut aggresivt. Blev lite rädd i och med skadan och tvekade. Det ska man aldrig göra. Gick in halvdant, fick loss bollen, men blev upphängd av målisens ben. Då small det till. Avslutade och såg till att det blev mål innan jag linkade av planen. Är deppad nu. Höll på att börja lipa på tränigen. Känns hopplöst när nio dagars vila inte givit något resultat. Seriepremiär närmar sig nu med stormsteg.

Nu blir det voltaren i både tablett- och salvform. Å nyo besök hos naprapat. Och böner. Ni som tycker om mig kan ju lägga in i aftonbönen att ni hoppas mitt lår blir bra rekordsnabbt. Tack.

18 kommentarer:

  1. Anonymous00:23

    Jag ska be för dig. /M

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jaså, lilla Billesholm rymmer både loppisar och cuper! Där ser man. (Annars har man väl ingen direkt anledning att besöka stället!)

    Ha en skön dag i vårsolen, och hoppas att ditt ben blir bra!

    Varma hälsningar / Lotta

    SvaraRadera
  3. Ahhh... det suger med skador! Ring Henke Larsson och kolla vilken kvacksalvare som läkte hans brutna ben på nolltid!

    SvaraRadera
  4. Kära Gode Gud. Gör så att det blir fred på jorden och att alla farliga sjukdomar botas. Gör så att solen skiner och att Jills skada läker illa kvickt. Tack!

    SvaraRadera
  5. Tack, vännen!
    Måtte du bli bättre snart. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Nej, så tråkigt, du som kämpat med träningen hela vinter i slasket och kylan, hoppas läkningen inte tar alltför lång tid.

    SvaraRadera
  7. Tja, så blir det när man ska jävlas med en boll ;-)
    Jag hoppas du hinner kurera dig till seriepremiären och får en rikigt go och gla påsk!!Kul att min blogg inspirar dig, det gör mej så glad! Mari.

    SvaraRadera
  8. Nej, vad tråkigt! Hoppas att det snart, snart blir bra!!!

    SvaraRadera
  9. Jag slänger iväg en hälsning till dem högre makterna innan sänggående ikväll. Amen.

    Krya på dig gumman!

    SvaraRadera
  10. aj, aj, låter inte kul. Var riktigt försiktig nu. Och krya på dig!

    SvaraRadera
  11. Aj, jäklar vad jobbigt... :( Men du vet väl att målvakter inte är så bra att utmana, dom är elaka... Hoppas du känner dig bättre snart! :)

    SvaraRadera
  12. Frederick09:46

    Är det våren som har inspirerat dig att göra en Karin Boye-pastish? I vilket fall, en stilistisk fullträff! Snyggt, Jill!

    SvaraRadera
  13. ajamen...ajajaj.....fy sjutton så ont. Håller tummarna för att du är bra inför seriestarten. Ha en bra helg föresten...påsk och allt.

    SvaraRadera
  14. sara22:03

    Vi saknar dig så se till att bli bra så kan du vara med när det gäller. Kramiz

    SvaraRadera
  15. Ber inga böner men jag skickar massor positiv och läkande energi till dig :-)

    SvaraRadera
  16. det gör himskans ont det, jag har haft alldeles för många utav dem. jag ber inte heller, men jag sänder lite extra läkande tankar till dig!

    glad påsk!

    SvaraRadera
  17. Jill:

    det var tråkigt att höra. Önskar snabb återhämtning och bra rehab.

    SvaraRadera
  18. Men usch va tråkigt, jag lägger till det i vår nattbön:)

    Hoppas verkligen det blir bra snart.

    Stackare.

    SvaraRadera