tisdag, april 10

Resumé av påsken 2007

Skärtorsdag: Häng med guddotter på dagen. Återinvigning av Bratts nattklubb på kvällen.

Långfredag: Trött i soffan. Dålig. Såg allsvenska premiären och njöt av Brommapojkarnas vinst.På kvällen häng med guddottern och sen middag med H.

Påskafton: Godisägg, pussar med världens sötaste påskgumma, god mat, familj, sol, haltjoggade 8 kilomter och kände bara av benet lite, lite mer mat, dålig film för dåsig familj.

Påskdagen: Väldigt goda vänner på frukost, sen lunch hos Henriks föräldrar på Åhs, lång promenad och inspektion av ägorna, tussilago, gos med guddottern, sen kalvköttsmiddag, fotoalbum från barndomsåren.

Annandag påsk: Såg Henriks Vessige slå Böljan i DM. Spännade match som avgjordes med straffar. Sen hem och lunch med mamma och syster Johanna. Gjorde i ordning Märta och tog med henne ut i solen för att titta på när mitt lag spelade i Svenska Cupen. Tyvärr blev det förust, men Märta hade kul bland bollarna. Sen reprisen av HBK-HIF, familjemiddag där det serverades god kalkon som svåger tillagat.

En fin påsk med andra ord. Nu sitter jag uppe och har ett öga på CSI Miami och fyller samtidigt i en lite blanketter inför dansgalan. Tidigt möte imorgon. Sen lovat att guida svåger på Gekås.

11 kommentarer:

  1. Min sammanfattning är enkel: från det att jag var tvungen att lämna Harrys på skärtorsdagen efter quizen så har jag hållit mig hemma. Vi är fortfarande rejält hostiga och snoriga. Och det kändes verkligen konstigt att inte vara på Örjans. Har knappt missat en match på fem år.

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppen helg med mycket gos å mys med världens bästa guddotter:)

    SvaraRadera
  3. Låter som en mkt bra helg...Ja, förutom att du kände dig lite dålig där på fredagen :-)
    Annars låter det urbra!!

    SvaraRadera
  4. Haltjoggade 8 kilomter... man får ofta sån träningsvärk, av haltande och snebeslastningen. Tacka vet jag soffan och påskpralinerna :)

    SvaraRadera
  5. Vad söt lille Märta var och snäll också. Du såg åt som värsta mamman när du kom med hon. Hoppas benet är bra och du kommer i dag!

    SvaraRadera
  6. wooow!det var en aktiv påskhelg...själv har jag mest legat på soffan, petat näsan och ätat praliner.
    ha en underbar onsdag

    SvaraRadera
  7. jag har ÄTIT praliner...inte ÄTAT

    SvaraRadera
  8. Låter som en formidabel helg, trots att du är justerad.
    Sista meningen, guidningen på Gekås, är jag inte avundsjuk på. Helt sant, jag ironiserar inte.

    SvaraRadera
  9. Du verkar ha haft en råröjhelg, du kommer väl fortfarande i springskorna? ;)

    SvaraRadera
  10. Å for ett jætte hærligt bilde du hadde under : )

    SvaraRadera
  11. Låter som en riktigt härlig påsk. Denna helgen får vi njuta av värmen som dom lovat ska komma. Värkar lovande så här långt.
    Kram från mig.

    SvaraRadera