onsdag, februari 28

Sista semlan

Nu går vi in i mars och här hemma avslutade vi februari med varsinn semla. Min modell mindre. Räcker så. Är faktiskt inte så förtjust i semlor. Gillar inte mandelmassa så det blir liksom bara bulle och grädde...

Pers-chefen kom under dagen och frågade om jag kan rycka in nästa vecka. Och det kan jag ju.

Jillar: Bokat biljetter till Stockholm. Nästa torsdag tuffar jag upp. Sen hemåt på måndagen. Blir mysiga dagar hos syster med familj. Mycket gos med guddottern såklart. Kanske slänger vi in lite shopping. Hoppas också att en av mina närmaste vänner kan äta middag med mig på fredagen.

Jillar inte: The weather. Fasiken, vad trist det är med snö, lite regn, lite kallt, varmt. Allt om vartannat.

12 kommentarer:

  1. Jaaa, jävla väder! Om jag får lov att svära över det.. Blask, blask, blask och jag bara halkar runt hela tiden. Jag är så trött. Så trött.

    Semlor som är så mumsiga (utan mandelmassa förståss) ;)

    SvaraRadera
  2. Anonymous23:43

    Semla är gott, resor är trevliga och vädret suger. Du är alltid fin. /M

    SvaraRadera
  3. Jamen vad avis jag blir när jag läser ordet SEMLA...snyft har inte fått en semla på fyra år. Tro inte för en sekund att jag inte försökt baka semmelbullarna "over here" men det har gått åt helvete...måste vara fel på den amerikanska torrjästen......vilka kval jag lider......uahhh...SEMLOR

    SvaraRadera
  4. Anonymous07:19

    Hm jag jillar:

    Resor, gos med min guddotter & middagar i goa vännerslag, ja också SEMLOR dårå:) mmmmmmm.

    Jillar inte: Yuäks på vädret, riktigt tråkigt skit väder är vad det är.....

    Hoppas du får en toppen resa.

    Sabina

    SvaraRadera
  5. Jag får ofta en ½ semla, räcker gott.

    SvaraRadera
  6. Semlor!!! Det underbaraste underbara!!! Men massor av mandelmassa SKA det vara :-)))
    HA så kul i Sthlm!!! Blir avis!!! Och så ska du ju till Bromma också....ÅÅÅÅ....

    SvaraRadera
  7. Kul med mer jobb. Tänker att det kan bli några gånger du får bjuda på bulla - tills de inser att de ska anställa dig.

    SvaraRadera
  8. vädret är kasst när det inte kan bestämma sig. ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  9. Nja jag gillar semlor med mandelmassa och allt men äter inte så många.

    Visst är vädret trist....Våren var är den?

    SvaraRadera
  10. Välkommen till ElStockholmo!!!

    SvaraRadera
  11. Jag brukar äta 1 semla per år - men i år har jag ätit 3 stycken!

    De två första var hemska upplevelser: torra, lätta bullar med billig mandelmassa och stenhårda lock!

    Men den tredja var som sig bör, en riktigt vetebulle samt smaskig fyllning och fräscha lock - perfekt till kaffet! Synd bara att jag nu skall vänta i ett helt år till nästa...

    Trevlig helg!

    Samuel

    SvaraRadera
  12. Frederick23:14

    Efter en semmeltävling där det gällde att trycka i sig 3 semlor på kortast tid - där jag dessutom förlorade - så går semlor bort för min del. Hoppas det blir trevligt i Sthlm. Passerar du K-holmen skicka en tanke.

    SvaraRadera