lördag, februari 17

Längtar hem till glaset

Proppar i mig halstabletter som den ravedansande ecstasy. Sen suger jag på Esberitox. Ett naturläekmedel mor givit mig. Det är "traditionellt använt vid lindring av symptom vid förkylning". Jag överdoserar. Dricker med ett sugrör. Försöker låta bli att svälja. Spottar i en kopp för att slippa det. Misstänker starkt halsfluss. Men jag har inte tid med det. Ska dricka whiskey när jag kommer hem. Henrik tog fram en fin årgång igår. Han slog upp lite till mig och lite till sig. Han är halvrisig. Sen drack jag och gjorde miner. Då bytte han flaska. Mindre fin årgång. Som om jag bryr mig. Det är hettan och sömnigheten i de varma dropparna jag är ute efter. Sitter på jobbet och skriver om att vi halläningar blir fler. Känns som en är på väg att lämna in dock. nej då, men jag längtar hem. Till glaset.

10 kommentarer:

  1. Uff hoppas du inte blir sjuk. Har selv varit det två vecker nu, jættetråkigt. Hoppas whiskey´n hjelper : )

    SvaraRadera
  2. Ajaj, låter inge kul! många som är förkylda nu, även jag..

    SvaraRadera
  3. Inte ha tid att vara sjuk... jo, det känner jag igen, MEN (som Tony Irving säger;
    Jag har provat whiskey mot förkylning, har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Jag drack INTE mycket.
    Åk hem till sängen, var sjuk. Jag tror att du blir fortare frisk då.
    Krya på dig! Halsfluss är inte att leka med.

    SvaraRadera
  4. Frederick22:35

    Visste inte att Esberitox fanns i tablettform. Om det smakar som den flytande varianten förstår jag inte hur man suga på en tablett. Hoppas att det hjälper för dig.
    Nåväl, krya på dig.

    SvaraRadera
  5. Fyll glaset med varmt honungsvatten istället också köper du rosa sugrör att dricka upp det med. Känns genast lite lyxigare att vara sjuk ;)

    SvaraRadera
  6. Det är rätt! Sup bort problemen ;)

    Esberitox i tablettform funkar bra. Undrar bara varför de är så små och att man ska tre åt gången...

    SvaraRadera
  7. Erika11:24

    Gumman, du måste ta hand om dig. Mycket krasslig nu ett tag! Puss

    SvaraRadera
  8. Jonte14:46

    Risisgt imunförsvar?! själv äter jag mycket vitaminer och är aldrig sjuk.

    SvaraRadera
  9. Oki du gick till jobbet iaf, typiskt oss tjejer:)

    Krya på dig nu...

    SvaraRadera
  10. Några droppar kaffe i whiskeyn blir toppen :)

    SvaraRadera