fredag, juni 5

För en vecka sedan var det annat men ändå inte

Då var det lite sista koll med detaljer innan vi gick och lade oss.
Lite fjärilar i magen men mest av allt bara förväntan och ett stort lugn.

Nu ska vi snart också krypa till kojs efter en produktiv jobba-i-hemmet-dag.
Känslorna är i stort de samma. Förväntan över allt vi fortfarande har att se fram emot och lugnet över att det är vi för alltid.
Och sen är det ju något med den där killen alias min man, som får mig att tänka på fjärilar.

Dolly sjunger det bra i Love is like a butterfly, en av två låtar som framfördes under vigseln. Vilken den andra var och vilka två låtar som gästerna fick njuta av precis innan vigseln får ni rea på en annan gång.Håll till godo med denna fina text så länge.

Love is like a butterfly
As soft and gentle as a sigh
The multicolored moods of love are like its satin wings
Love makes your heart feel strange inside
It flutters like soft wings in flight
Love is like a butterfly, a rare and gentle thing

I feel it when you're with me
It happens when you kiss me
That rare and gentle feeling that I feel inside
Your touch is soft and gentle
Your kiss is warm and tender
Whenever I am with you I think of butterflies

Love is like a butterfly
The multicolored moods of love are like its satin wings
Love makes your heart feel strange inside
It flutters like soft wings in flight
Love is like a butterfly, a rare and gentle thing

Your laughter brings me sunshine
Everyday is spring time
And I am only happy when you are by my side
How precious is this love we share
How very precious, sweet and rare
Together we belong like daffodils and butterflies

Love is like a butterfly, a rare and gentle thing

5 kommentarer:

  1. Väldigt vackert låt med en lika fin text.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vackert!
    I dag är det 22 år sedan jag träffade min man för första gången!
    ( Tycker dessutom att Daffodils-påskliljor är ett av det vackraste engelska ord som finns!!)Onödig info jag vet ;-)

    Kram och ha en fin nationaldag med din stora kärlek!

    SvaraRadera
  3. Anonymous16:30

    Den sången var väldigt fin, jag hade inte hört den tidigare. Det måste varit stämningsfullt att stå där och höra den. //Anna-Stina

    SvaraRadera
  4. Det var vackra ord! Hade inte hört den tidigare. Nu måste jag göra som du och också blogga om min bröllopsmusik. :-)
    Hoppas att ni har en fin mini-smekmånad!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Anonymous12:17

    Det var så fint när hon sjöng! Kramiz sara

    SvaraRadera