fredag, april 3

Det här med glas i maten

Nu är det i mer än bara kyckling läser jag.
Den eller de som gör det här är dumma i huvudet.

Kronfågel drog tillbaka 900 ton.
Det är 740 000 kycklingar som dog i onödan.

Glas i maten kommer inte att få folk att sluta äta kött.
Det kommer bara ge övervakningskameror överallt.


Jag minns när jag intervjuade några djurrättsaktivister som demonstrerade mot chinchillauppfödning.
-Men när ni släpper ut chinchillorna så dör dem.
-Ja, men de ska ändå dö och på det sättet blir det dyrt för uppfödaren.
-Men det finns ju säkert försäkringar som säkert täcker det mesta.
-Ja, men i längden orkar uppfödaren inte om vi gör det gång på gång.
-Tycker ni själva att ni agerar inom demokratins ramar?
-Ibland funkar inte demokrati.

5 kommentarer:

  1. Emma12:33

    Den typen av människor är det värsta jag vet.
    Vem ger dem rätt att ställa sig över lagen och riskera andras liv och även plåga djur?
    Samma typ av folk som kastar sten på demonstrationer.
    De är bara allmänt anarkistiska och vill inget mer än att bråka och störa och förstöra under en högtravande täckmantel.

    /Emma

    SvaraRadera
  2. Anonymous12:42

    Ställ dom på rad och... ;-) / M

    SvaraRadera
  3. Anonymous20:44

    Jag håller med dig och det är upprörande hur mycket dem som gör så förstör för oss skötsamma. //Anna-Stina

    SvaraRadera
  4. Det är helt sjukt det de här människorna håller på med. Det är inte bara djur som dör i onödan, människor, vars enda brott är att de äter kyckling, riskerar också både det ena med det andra genom att äta glas. Fattar inte hur dessa människor tänker. Vill man protestera och visa sin ståndpunkt finns det andra, mer konstruktiva sätt. Det är kusligt det här...vad kommer näst?

    SvaraRadera
  5. karro18:48

    det är otäckt det här med glaset. vad får man ut av det?

    jag tycker för övr att dte är fel med chinchillauppfödning för päls men jag kan inte direkt se logiken i att man vill stoppa det genom att ändå offra djuren. visst är det rätt att det kostar uppfödaren men ändå....lite konstigt resonemang lugnt sagt.

    SvaraRadera