onsdag, november 12

Husmor eller riktig kvinna

En blogg jag läser så gott som dagligen är Hanneles paradis på Hisingen.
En inspirerande och underhållande blogg. Häromdagen blev jag i ett av Hanneles inlägg påmind om den lista med "Husmorstips" jag mottag för ett tag sedan. Bjuder er framöver på lite tips. Ni kan ju gissa vilken kategori jag tillhör.

Husmorstips 1:
Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips :
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.

Husmorstips 2:
För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips :
Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips 3:
När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4:
Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:
Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkig då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.

Husmorstips 5:
Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den
håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:
Selleri? Aldrig hört talas om.


5 kommentarer:

  1. Anonymous13:54

    Roligt för herrar också. / M

    SvaraRadera
  2. Ettan och femman var bäst!

    SvaraRadera
  3. När det kommer till pulvermos är jag nog ingen riktig kvinna. Jag tycker det är äckligt! :)

    SvaraRadera
  4. Anonymous15:24

    Låt potatisen stå mörkt! / Bonden

    SvaraRadera
  5. Hihih, jag är tillräckligt gammal för att våga vara riktig kvinna ;)

    SvaraRadera