fredag, september 7

Mister Tjtkrsts Krkrklkksjst

Snart bär det av hemåt. Ska gå vid tre då jag jobbat in lunch i veckan.
Är trött i huvudet. Hela dagen ringt till mängder av personer. Nästan alla samtal på engelska, även fått lite användning av min franska och italienska.

Det värsta är att prata med öststaterna. Jag ska be om en person och när jag läser namnet framför mig bara ser jag en massa konsonanter på rad.

"Hello, my name is Jill Wegerup can I please speak to Mister Tjtkrsts Krkrklkksjst"

I helgen blir det trädgård för hela slanten. Jagar Daniel desperat just nu. Han anmälde sig frivilligt till trädgårdstjänstgörning på kräftskivan i lördags. Det spelar ingen roll hur full man är, Henrik och jag håller stenhårt på alla löften om hjälp.

Blir inget bloggande. För jippie, vår dator fungerar inte. Ska köpa en ny i nästa vecka. Men nu en helg i det gröna (eller rättare sagt det som ska bli grönt).

10 kommentarer:

  1. Skaffa ingen mac. Det är kul med kommentarer :)

    SvaraRadera
  2. Alltid tråkigt med trilskande/trasiga datorer!

    Avseende ditt blogginlägg så tänker jag på några tjeckiska hockeylirare, hette inte en Vlk?


    DMH/Samuel

    SvaraRadera
  3. Lycka till med trädgårdsarbetet! Hoppas den där Daniel har nyktrat till så han kan köra skottkärra eller så! ;-)

    SvaraRadera
  4. Men vad är det för spännande jobb du har?

    SvaraRadera
  5. trasiga datorer är bläiga datorer. min hänger sig konstant. gah. ps. jag har addat eller rättare sagt skickat en förfrågan till dig på ansiktsboken, hoppas det var ok?

    SvaraRadera
  6. Anonymous09:46

    Hur gick det i helgen med trädgården. Bilder?

    -Agneta

    SvaraRadera
  7. Nä fy för trasiga datorer!!! DÅ blir man tokig!! Lycka till med ny dator!!
    Förstår att det är svårt att snacka med öststaterna på engelska i tfn. Som du säger stämmer ju det där med konsonanterna...

    SvaraRadera
  8. Anonymous15:02

    Köp en Dell och slipp gnäll. /M

    SvaraRadera
  9. Du ska se att vi fixar en bra dator till dig sis

    SvaraRadera
  10. Jonte11:24

    Vad roligt att vara tvungen att skaffa ny dator. Finns mycket prisvärt och riktigt bra där ute.

    SvaraRadera