onsdag, september 5

Livet är inte en fotbollsplan

Utan en trädgård som ska skötas.

Ja, den där Fosdick måste ha tänkt på mig när han sa detta. För fotbollsplanen får jag verkligen inte se mycket av i år. Känns tråkigt. Att vara skadad är att vara utanför allt.

Vid sidan av planen så rusar jag dock på. Går bra på nya jobbet men vi har ont om tid så det är hög tidspress.
Sen är det stressigt med trädgården. Vi har just nu jord kring hela huset. Vi måste snart få rullat ut gräsmattan, så den hinner ta sig med hjälp av den höstsol vi bara förutsätter kommer.


Fick tyvärr tacka nej till tv idag. Blev erbjuden sitta med panel på fredag morgon i lokal-TV på fyran. Halland/Öresund. Hade fått åka till Malmö och allt. Hade kunnat gå in på redaktionen på Kävllan och hälsat på alla gamla kollegor. (TV4 och Kävllsposten delar kontor). Men denna fredag går det inte på grund av möte och utländska aktörer.Typsikt. Jag hade älskat varje sekund.

Ikväll måste jag stryka om jag inte vill göra en kejsares nya imorgon. Varför gör jag ständigt så att jag bygger upp berg. Bättre att ta itu med små kullar, men då har jag fortfarande kläder och då blir det aldrig. Men ikväll blir det strykjärnet, P3, en massa kläder och jag.

7 kommentarer:

  1. Hei på dig. Tittar bara innom : )

    SvaraRadera
  2. jag brukar mäta min stryktvättshög i meter. När den närmar sig 1½ känns det överväldigande farligt.
    Synd att du inte kunde vara med i tv-soffan.

    SvaraRadera
  3. Stryka som är så sabla tråkigt...när ungarna var små hade jag högar i sofforna och vi satt på golvet och tittade på tv. Nu har jag ett nytt litet trick...om jag tumlar kläderna på hög värme i 10 minuter så kan jag slita ut dem och hänga dem på galgar och voila...dom är som strukna

    SvaraRadera
  4. Anonymous08:08

    Jag förstår inte varför folk stryker sina kläder. Direkt blir man skrynklig igen. /M

    SvaraRadera
  5. Anonymous13:53

    Tråkigt att du fick tacka nej, hade varit roligt att se dig på TV. Säj till nästa gång det är dags.

    -Agneta

    SvaraRadera
  6. Andy10:50

    Stryk mig medhårs. =)

    SvaraRadera
  7. Anonymous13:00

    Jill- tänk jag hitta din blogg. Det var tusen år sen senast. Ska läsa hela din blogg och ta reda på vad du gör. Spännande! Jag är frisör i Enköping och bor med sambo på gård. Men jag skickar ett brev till dig om mig. Jag ville bara lämna tassavtryck här i dina fina blogg! =-) Många stora kramar och puusar din My

    SvaraRadera