måndag, december 19

Vasaloppet

Tiden fram till jul sägs skämtfullt vara kvinnornas Vasalopp. Ok, inte för att vi inte åker de nio milen. Men visst december känns. Tänkte som många andra "redovisa" tiden fram till dopparedagen.

Måndagkväll: Febrig men ska snart resa mig ur soffan och stryka lite. Se CSI NY som är helt ok, men inte i närheten av CSI Miami med Horracius- bäst och coolast av alla.

Tisdag: Få iväg 200 Kulturkort, boka annons. Fota Isac. Förhoppningsvis hinna köpa fler julklappar. Ta emot tjejen som köpt min lägenhet så att hon kan mäta och så. Träna om hälsan tillåter. Tona håret hos Frida på la Frizz. Hinna vara ledig halva dagen och lägga timmarna i huset där återuppbyggnad börjat.

Onsdag: Bland annat kontakta cirka 20 personer ang. Dansgala 2006.Köpa sista klapparna. Prata om nästa år med min fotbollstränare. Dricka glögg hos Mia och Andy vilet också innebär gosande med Isac. Julsamatal med familjen Burts i London, känns pirrigt att åter ha kontakt med min engelska familj. Sedan hoppas jag Jenna och Rikard anländer så man hinner träffa dem. Träna. Julbord för mig och H här hemma vilket innebär att skinkan ska lagas under dagen eller tisdagkväll. Gå och titta på teatern med levande julkrubba i Falkenbergs kyrka.

Torsdag: Mysa med syster, Rikard och föräldrar. Ansiktsbehandling på Bellas, plus ögonbrynsplock. Träna. Klä upp mig och gå på mysigt och sedvanligt julkalas hos Ingrid och Kent tillsammans med hela familjen. Önskar bara att Johanna var hemma.

Fredag:Mysa vidare och hjälpa mamma och pappa få allt klart. Sedan julbord med vänner här hos oss. Ett litet smaktest på dopparedagen. Träna.

Lördag- måndag: Vi är i mål och kan nu njuta av julefrid tillsammans med sin familj. Läsa evangelie och tänka på varför vi firar jul och på dem som har det svårt. Gå på midnattsmässa. Öppna paket och ännu bättre få se folk bli glada av det man ger dem. Äta god mat. Dricka bubbel. Klä sig fint. Ha tomtejakt. Spela spel och leka charader. För att nämna lite av det trevliga som julen innebär.

1 kommentar:

  1. Sara11:25

    I kväll får du komma till träningen också. Vill se dig innan julen. Kramizar.

    SvaraRadera