måndag, december 19

Julkort jillar vi

Jillar: Julkorten börjar trilla in. Det är så himla mysigt! Idag fick vi från Harald och Gunilla, Henriks föräldrar som smiter julen för sol på Lancarote, och Inga och Mats, Henriks faster och hennes man. Sen fick jag från snälla Agnes, före detta kollega på Kvällsposten/Expressen. Hon har förresten sadlat om till mäklare och det torde vara ett bättre yrke penga- och fast tjänstmässigt.
I fredags fick vi årets första julkort och det var från mina underbara paranteser. Som alltid ursött- mamma är bäst på att hitta gulliga kort. Ska se om jag hinner scana in senare och visa er.

Själv har jag skrivit och postat alla julkort, en bunta på strax över tjugo blev det i år. Har skurit ner i och med att många är så dåliga på det här med julkort. Dels av slöhet, dels av snålhet. Visst det tar tid och det kostar en slant men det är verkligen urtrevligt och värt det. En julhälsning per sms är också kul men ändå inte att jämföra. Dem lämnar jag till ytliga bekanta.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar oxå julkort och sänder till alla nära och kära. Jag har oxå upplevt att folk är sämre på att svara.

    SvaraRadera
  2. Då kan du få ytlighet som heter duga: Om vi inte ses ikväll torsdag på Harrys önskar jag dig en kanongod jul och ett ärkegott nytt år! P&K/PK

    SvaraRadera