måndag, december 12

Tända tredje

Sitter och snuffar mig i soffan. Ännu tätare nu efter varit uppe i huset och jobbat. H hämtade upp mig och vi tog en runda direkt efter jobbet. Tvätt ikväll. Ska snart ner och lägga i nytt och hänga. Imorgon skrivs papprena med lägenheten. Den var lättsåld. Är mycket nöjd med vad jag får. Ikväll tar vi thai från Royal på hörnet härnere. Vår klara favorit som jag kommer sakna så när vi flyttar. Ska mysa och tända tredje ljuset i vår fina adventsljusstake. Hann inte det igår när vi var hos Mia, Andy och Isac på kvällen. I deras nya hus!! =) De har så fint. Snabbt jobbat verkligen. Men till skilland från oss så hade de inte mkt att göra. Isac växer och knakar. Busade med H igår. Snart fyra månader- tiden flyger.

Fick trevligt mail idag från journalistkollega jag träffat på kurs för snart två år sedan. Hon gav mig lite av ett erbjudande som helt klart är värt att tänka på.

Jillar: Har snart klarat av få väggarna tapetfria.
Flera julklappar klara.

Jillar inte: Förkylning, inte veta vad man ska ge till folk i jul, min granne med festerna.

2 kommentarer:

  1. Prosit!

    Se till att krya på dig till torsdag eller alternativt nästa torsdag. Jag quizar på den gröna krogen som vanligt. Annars vet jag inte hur jag ska köpa basketlotter! Nu på torsdag har jag inte bestämt tema än, men eftersom det år min födelsedag då blir det förmodligen bara musik jag tycker om... :-D

    22/12 JULQUIZ med liveband.

    Sjukdomar kunde ha sin charm förr när man kunde bli ompysslad och omklappad, men det sägs vi ju vara för vuxna för...

    SvaraRadera
  2. Peter: Ska försöka ta mig till den gröna på torsdag då. Se om några fotbollsvänner vill hänga på. Måste ju uppvakta dig. ;)

    Är dock sämre idag. H skulle säkert gärna ta mer hand om, men vi hinner inte. Igår gjorde han nästan allt med tvätten för att underlätta för tröttsjuka mig.

    SvaraRadera