torsdag, juni 23

uppladdning

laddar för match ikväll genom att bälga i mig vatten. Ysby sist i serien bör vi serieledande böljorna mumsa i oss. men senast blev Tölö jobbiga och bara en pinne med hem. känner i kropp och ben att det varit mkt matcher iom svenska cupen, få träningar. i måndags sprang vi 15-15 tills kroppen värkte, skönt efteråt. åter till tölömatchen. blir så trött på sådana lag, bara går in för att spela fult och få oss ur balans. och domaren sen. om ett lag sätter två spelare på att punktmakera en spelare i andra laget borde man förstå att det finns en anledning till det, sedan följda dem lite. inte tillåta brottning. om de gula gästerna ikväll då? var för två år sedan med extra i b-laget, då gjorde en av deras spelare en reijkard och jag drabbades. fy vad äckligt. blev lite förbannad kan man lugnt säga. däremot kände jag mig inte förnedrad. det sägs ju vara en förnedring. jag kände bara äckel. nästan som när jag blev nerspydd på liseberg. fast den var värre. bästa då när jag bad grabben om pengar till kemtvätt var att han först inte ville ge mig några utan sa sig behöva dem till mat. precis innan han, vuxen man, snyggt undvek sig själv och spydde rakt över mighade han suttit i Rainbow och klagat över att han hade ätti för mkt korv till lunch. jag fick varenda öre i hans plånbok. fortfarande svårt åka Rainbow.
laddar också för midsommar. städat i lägenheten och gjort lite extra fint. är ju brunch här innan avresa till Grimmared. en stuga vid en sjö- det ska bli underbart. också handlat allt för festen, mums.

Jillar:
*Min chef på Kvällsposten. Han ska göra allt för att jag kan vara ledig nästa fredag för seriefinal. Cool i övrigt också. Och vilka krönikor. Här snackar vi värderingar man kan skriva under på.

* Henriks bror Nicklas som ska hjälpa till och passa parantesernas hundar när de är på semester i Spanien med Jennifer och Rikard. Själv är jag i Malmö och jobbar. Nicklas är helt klart sommarens hjälte!


Jillar inte:
* Mardrömmar. H vakande i natt av att jag skrek som bara den och viftade. "För h-lvete, ge hit bollen". Väckte mig. Minnsför en gång skull drömmen. Vi mötte AIK. Tjernström försökte ta bollen när vår vid inkast, publiken skrek massa om brudj_vel. Jag mot dem. Annorlunda mardröm.

* Bostadsmarknaden Falkenberg. Finns nästan inga villor eller bostadsrätter på den, de som finns faller oss aldrig i smaken. Ska vi bli tvungna bygga, känns som överjordiskt stort projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar