måndag, juni 27

planer i stöpet

upp vid sju. kaffe och tidning. sedan iordning för intervju nio. tränaren i tennisklubben vars jubileumsbok jag skriver. två minuter i nio ställer han via ombud in. nu går planerna om hinna klart innan Kvällsposten i stöpet. får se hur gör nu. känns botten. ska skriva klart allt annat nu och lämna det iaf. tveksamt sen om gör mer.

midsommarhelgen i korthet.

m-afton: avfärd vid tolv efter brunch. förbi mamma och pappa med en midsommarbukett och för låna kylklampar. sedan plockade bilkaravanen upp oss. framme vid halv två. installerade oss och fyllde kylskåpet. sen sol på terassen. efter halvtimme för varma. kubb tjejerna mot killarna i stället. håller inte med de som hävdar kubb är ute och krockett är det man ska spela i sommar. kubb är kul just för att det är så pass svårt. iaf vann killarna. botten. fler festdeltagare anlände. sill och nypotatis på terassen. sedan boccia. killarna vann också detta. sista paret körde in på uppfarten till den fina röds stugan vi huserade i. gick de hundra meterna till sjön. de modiga, jag inkluderad, tog ett dopp. kallt men skönt. kvällen tog vid med grillning av olika delikatesser. gott och trevligt. spelade lite Så kan det låta och pratade fram till småtimmarna. folk försvann till kojs lite pö om pö. jag vid halv två. stackars H sov sen dåligt pga mina snarkningar...

m-dagen: uppv id halv nio. inte alltför pigg. lite pysssel och plockande. halvfrukost. hemresa vid halv tolv. plockade upp "Shall we dance" på Rimmarevägen. Huller om buller i soffan tittandes på den efter det att vi packat upp. fin film. satt sen lite på balkongen och njöt av fina vädret. älskar vår lya.Gosade lite och bestämde oss för att strunta i snarkteorin iaf denna dag.
syndade med hämtpizza. såg Federation Cup och Erika anlände för liten förfest. H och jag nollade. cola light godare. Erika svepte vinare. golf på tv. Sörenstam 6+. grannen ovanpå fest som alltid. hon är snäll och go men det ska bli så skönt när hon flyttar ut månadskiftet. E och jag ut, mötte upp med Sara, Robban, Ida och Marie på Harrys. dansade lite, minglade lite. E spanade in krukmakarens son. vilken sockerbit. lät henne ensam entra Grand i jakt på något. hem vid två, kröp ner intill H och låg sömnig och bara njöt av sommarnattsmörker, trötthet och närhet. vid halvtre kom väcknongspatrullen i form av grannen och hennes ohyffsade kompisar. tystande vid halv fem. H sov igenom det och eftersom vi gjort det förr utan att det blir bättre orkade jag inte klaga. däremot ska jag prata med ägarinnan av lägenheten. om hon ska hyra ut andra hand ett år till får hon sköta det bättre. Jag köpte lgh bland annat just för att slippa sådant här.

M-söndag: tredje dag av ledighet. Hem till H:s föräldrar på Åhs. god middag. H:s mamma lagar mat så det vattnas i munnen bara tänker på den. efter maten vidade jag om till arbetskläder och gav mig på bilen. skönt stå i solen och tvätta den, tom vaxade. sedan fika på framsidan terass med viduderlig utsikt över slätterna. stopp hos mina föräldrar på vägen hem, såg fed-cup semifinal två där. hem och lagade lätt kvällsmat. gosade och tog det lugnt.

jillar: långhelger då man verkligen kan njuta ihop med nära och kära.


jillar inte: grannar som tror deras fest är min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar