tisdag, juni 28

på väg till beach

ska snart packa ner datorn i bastväskan och dra till Ringsegård, bättre strand söder om Skrea Strand. där slipper man lös sand överallt och alltför mkt folk. enda nackdelen med min barndsomsstrand är den att ma o pa valde den för just dess långgrudhet. nu lite jobbigt gå nästan till Danmark för doppa sig. samtidgt skönt med motion.
tänker ligga där och skriva tennisen, ta korta pauser och kicka lite boll med pappa som blir mitt sällskap. minns ifjol när vi höll på och nicka till varandra: var någonstans på 40 när mamma som tittar på knäcker sig och stör vår koncentration. visade sig hon skrattade åt killgänget från Stockholm, som säkert skulle ner till den kvällens match mellan HBK-AIK, som själva bara klarade sisådär tio kickar i rad och som när de sett pappa och mig utbrustit "fan, titta ljungberg och ljungberg"...

fick mkt gjort igår. kan nog avsluta tennisen helt imorgon. problemet med tränaren lämnar jag åt dem. kan inte låta mig bli helt livegen bara för möjlighet till framtida jobb.
rolig träning igår. gjorde engelska kvadraten. joffe, sara n och jag. vi utklassade de andra två lagen på vår plan. medan de fick turas om att jaga stod vi nästan hela tiden på en halva och samlade poäng. vi märkte nästan lite irritation hos de andra när vi räknade "14", "22", "26" oss, medan de var på tre-fyra. stannade tio minuter efter träningen och tittade på vårt usla herrlag som mötte Slöinge. spännande lokalderby... ha-ha.
hemma vid nio, möttes av nyduschad och fräsch H som själv tränat, första gången på länge nu pga av skadan. han hämtat thaimat på hörnet. mums. såg fotbollskväll. tråkigt Mackan försvinner nu när jag kommer ner. antalet trevliga är inte så många att man blir glad när de försvinner. ser iaf fram emot Malmö. tänker mig roligt jobb, sedan på lediga passen sena kvällar på Lilla Torg, löprundor i Pildamsparken och shopping, kanske en tur till Köpenhamn och några besök i Falkis, som trots allt är ett sommarparadis.

jillar:
* slingorna i mitt hår som jag gjorde för ett par veckor sedan. var först inte nöjd men nu har de satt sig och ger mitt långa tjocka hår lagom med liv.

* fotoalbum. satt igår och tittade i mitt album från tiden i London. lustigt hur bilder tar en tillbaka i tiden till platser och kramar jag trodde jag lämnat bakom mig. saknar George mest av barnen. han var min stjärna han. saknar Sebastien (trots det som hände sen) och Louise.

jillar inte:
* när moderedaktörer tror Sverige alena består av Stockholm och alla tips utgår ifrån vår huvudstads butiker.

* när ens fd. arbetskamrater som verkligen är vänner blir arbetslösa.
men likväl - jag unnar honom det. är man så dålig chef ska det leda till undergång.

2 kommentarer:

  1. I agree,

    I love PGA. and recently I have bought stock in it. Not like real stock on Wall street, but a stock market that is strictly for sports.

    You have seen it? Its pretty cool. You buy issues for your favorite golfers and you make real money. Not like a fake stock simulator. I cash out Dividends each time your golfer plays in a tournament. Also I can sell my players stock when the price goes up.

    check it out if something like this interests you.
    heres a link http://allsportstrading.com

    This site has lots of data about dividends and game pots and golfers. It also has alot of information about how the market works.



    See you there!
    -Erik

    SvaraRadera
  2. nofollow17:56

    Dear administrator:

    Some of our comments above may include links that are no longer valid or that do not have a nofollow value. They might very well lead you today to a third party. Therefore,
    I ask you, if you would be so kind, to please delete or disregard those
    comments.

    Many thanks and best wishes,

    Iza, Roberto Iza

    Muy Señores Míos:

    Algunos de nuestros comentarios incluyen vínculos rotos que bien pudieran llevar hoy a una tercera persona. Por tanto, le rogamos, por favor, que los deseche o desestime.

    Gracias y recuerdos

    Iza, Roberto Iza

    SvaraRadera