söndag, maj 24

Planen som sprack

Sitter uppe och väntar på Henrik.
Han är på sjukhuset i Varberg och sys.
I pannan.
Efter fotbollsmatch som bjöd på spark i huvudet.
Han ringde själv innan så jag vet att han mår bra.
Vilket så klart är det enda riktigt viktiga.
Men det känns ju sådär med tanke på att det är sex dagar till bröllopet.
Känns som att vår plan på att vara smashing i fina kläder och brunbrända
sprack lite här.

Nåja. Vad är väl en bal på slottet.

Just nu önskar jag bara att Henrik eller hans till sjukhuset medföljande bror kunde höra av sig. Timmarna går här utan att jag hör något...

3 kommentarer:

  1. Jenna00:03

    Ni kommer att vara jättefina. förstår om du är lite ledsen men det kunde vara värre.
    Er kärlek är det viktigaste på festen, inget annat.
    Och tänk på den brudgum polarna rakade av allt håret på svensexan. En bruds hår färgades svart (färg, inte toning). En fick en tatuering på kinden.

    Puss

    SvaraRadera
  2. Usch, det där kunde inte kommit mera olägligt. Dock är jag övertygad om att ni fortfarande kommer att vara vackrast i kyrkan den dagen :)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. karro11:38

    Life is what´s happens to you when you busy making other plans...
    Ni får njuta av dagen, perfektion är svårt att leva upp till och risken är att man inte tar sig tid att njuta om man bara oroar sig/önskar det perfekta.

    Men visst förstår jag att det känns typiskt men
    huvudsaken är att han mår bra. Ni kommer vara superfina ändå.

    Sedan får ni ju en historia att berätta för barnbarnen om morfar/farfars skada så lagom lämpligt till bröllop och fotografering

    Kram

    SvaraRadera