måndag, juni 26

kluvet hjärta

Italien vs. Australien. Inte lätt att bestämma sig. Älskar Italien och många av spelarna. Men fotbollen i stövellandet är korrupt. Dock finns passionen kvar.
Så har vi Aussie som kämpar som djur och två gånger stått för makalösa vändningar.

Igår vände jag till Portugal i den stund Holland valde att inte slå tillbaka bollen. Förstår Deco. Så jag blev glad trots allt när slutsignalen gick.

Nej, Svennis ska inte bli ny förbundskapten i Sverige. Däremot gör jag vågen för Lasse Sandlins förslag - Michael Laudrup.
Men första och sista idol hette Laudrup. Michael som jag upptäckte VM 86, och Brian som sen hjälpte till. Som jag älskade dem och deras spel. Bröderna, bröderna, bröderna Laudrup...
Kanske kan Brian bli assisterande i så fall. Det vore drömmen.

Tycker Lagerbäck ska avgå. Han har tagit oss till mästerskap på mästerskap och ska ha all heder. Men det är dags för byten både på och utanför planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar