torsdag, juli 13

Det är rött nu

Ni som undrar var jag är hittar mig på stegen. Vi målar. Det är falu röd som gäller. Från tidig otta till så sent att man inte längre ser vad man gör. Tanten som vi köpte huset av hade inte målat om på typ tjugo år så när vi strök första lagret färg kunde man liksom höra väggarna surpla i sig den.

Kroppen värker av allt. Dagarna innan målningen så kaklade vi och la klinker i tvättstugan. På måndag bär det av på minisemester. H och jag ska vila.

Sen väntar mer målning. Men det blir på kvällar och helger - för semestern är slut och jag har nytt jobb.

5 kommentarer:

  1. Betyder det att jag inte kommer att se dig på läktaren på söndag?

    SvaraRadera
  2. noop. jag målar på istället och umgås med min underbara systerdotter. men vi ses framöver - till frukosten och på läktarna och på harrys...

    SvaraRadera
  3. Du missade något!

    Pokerfejset sprack redan efter 5 minuter...

    Alla heter George i Göteborg!

    SvaraRadera
  4. Anonymous00:02

    Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
    »

    SvaraRadera
  5. Anonymous08:53

    I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
    »

    SvaraRadera