torsdag, december 31

Minnen av ett decennium

Tänk att det redan är tio år sedan vi skålade in ett nytt millenium. Likväl känns det längesedan också. Så mycket har hänt. I världen. Och i mitt liv.

* Jag har bott i tre länder under de här tio åren. Sverige, Italien och Åland.
* Jag har haft ett hem i fem städer; Falkenberg, Stockholm, Malmö, Rom och Pålsböle.
* Jag har pluggat medie- och kommunikationsvetenskap, Poppius journalistutbildning, Jöken och pedagogik.
* Jag har jobbat på fem tidningar; Falkenbergs Tidning, Hallands Nyheter, Nya Ålandstidningen, Kvällsposten och Aftonbladet.
* Jag har lämnat journalistiken.
* Jag köpte min första lägenhet. Köpmansgatan. Underbara minnen från ett ungflicksliv.
* Jag har dansat och dansat och dansat. Ofta till fem på morgonen.
* Jag har fyllt 25 och känt mig ung.
*Jag har spelat min älskade fotboll. Jag har varit med i lag som klarat sig kvar i en division med nöd och näppe, i lag som åkt ur en serie och två fina gånger vunnit en serie med mitt älskade Böljan.
* Jag har varit med och jobbat med det geniala Kulturkortet.
* Jag har förlorat min farmor här på jorden men förblivit hennes lilla hjärtebarn.
*Jag har mött den enda man jag någonsin älskat.
* Jag har blivit moster till Märta, den första stora lilla kärleken. Min guddotter.
* Jag har sett mina vänner få barn.
*Jag har förlovat mig i Las Vegas.
* Jag har sagt upp mig från en fast tjänst för att följa hjärtat.
* Jag har börjat skriva på en bok.
* Jag har köpt hus tillsammans med mitt livs kärlek och vi har renoverat det och gjort det till vårt hem.
* Jag har upptäckt att jag tycker det är kul med trädgård.
* Jag har stått upp för svaga.
* Jag har mist min älskade Rosenmommo, men har henne hela tiden med mig i mitt hjärta och hon är en del av mig så som jag är en del av henne.
*Jag har gift mig.
* Jag har fyllt 30 och känt mig hemma.
* Jag har blivit moster till Sigrid, den andra stora lilla kärleken.
* Jag har fått en större familj i och med mitt giftermål.
* Jag har älskat, sörjt, skrattat och älskat.

Det har varit fina år. Jag är så tacksam för allt.















Vårt fina hus. Här i juleskrud.
















Den första stora lilla kärleken.



















Andra stora lilla kärleken.














Den finaste av dagar.

5 kommentarer:

  1. Karro12:44

    Jag har också gått igenom de sista 10 åren idag. Så mycket som har hänt, ja ibland känns det som hela livet hände just de här åren.

    Jag tycker du har skrivit väldigt fint om dina tio år.

    Jag önskar dig och din familj många lyckliga år framöver och jag vill tacka dig för att du är min vän och hoppas att du kommer få ett fantastiskt 2010.

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Jenna16:55

    Så mycket som hänt. Du är duktig och fin.
    Gott Nytt, puss

    SvaraRadera
  3. Anonymous18:17

    Gott Nytt År Jill, lova blogga mera nästa år. / M

    SvaraRadera
  4. Anonymous18:17

    Gott Nytt År Jill, lova blogga mera nästa år. / M

    SvaraRadera
  5. Trots att det känns som om detta decennium bara sprungit iväg så instämmer även jag i att det faktiskt hänt en hel del när man blickar tillbaka.
    Hoppas att kommande år bjuder till lika mycket upplevelser!
    Kram

    SvaraRadera