onsdag, juli 8

Livets poesi

Idag efter jobbet som slutade ute på stan efter ett tjänsteärende fick jag sitta och vänta på familjen innan de kom upp. Sen gick vi nere i hamnen, upp till Fästningen och några av oss gick in på Länsmuseet. Efter det satte vi oss på Fästningsterassen. Åt glass. Pussades. Vissa av oss badade sen vid Barnens Badstrand. Torkande och hemfärd. Sen blev det direkt en löprunda på 9 km för mig. Skönt. Hem, duschade och gick ut och la mig i våra otroligt sköna solsängar. En diktbok i handen och underbar sommarhimmel ovanför. Magiskt. Nu in, kort blogg och så kort i säng.

Avlagt två löften.
1. Dator max tio minuter hemma nu i sommar, därav sporadiskt bloggande.
2. Problemen på jobbet får inte tas med hem. Fem minuters uppdatering till maken om hur jag mår i relation till det. Sen avstängning. Mitt braiga privatliv ska inte drabbas.

3 kommentarer:

  1. Kloka löften du gett till dig själv. Försöker också begränsa mitt datoranvändande då jag låtit det uppta allt för mycket av min tid och mina tankar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Anonymous08:41

    Kämpa på min vän och låt inte idioter förstöra för dig. Kramiz sara

    SvaraRadera
  3. Anonymous13:58

    Helt rätt gumman. Jag håller på dig!! kram kram Erika

    SvaraRadera