tisdag, juli 14

Kungen glömde kronan

Läste häromdagen en intressant krönika, i DN tror jag det var, om att Kungafamiljen borde utnyttja sin ställning och förespråka organdonation, nu efter att blivande kronprinsen blivit räddad av sin pappa som gav honom en njure. Detta då 75 människor dör varje år på grund av att det saknas organ. Och så tyckte krönikören att kronprinsessan Victoria med sin kännedom om ätstörningar kunde jobba med den frågan också, vara en god förebild.

Idag ser jag bilder i tidningarna på Kungen, prins C-P, sessan Madde och hennes Jonas när de är ute och rider. Bara den icke blåblodige bär hjälm. Dåliga förebilder med andra ord. Alla vet hur farligt det är att rida utan hjälm, även om det kan se väldigt fritt och härligt ut.

Ja, ibland undrar man vad som försigår i huvudena under kronorna.

2 kommentarer:

  1. Intressant tanke det där...Det kan ju knappast vara brist på någon som skulle kunna fixa till en ev. kvaddad frisyr...Undrar just vad man tänker ibland (har säkerligen egna dumma saker för mig också).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Just hos de där tre har jag fått uppfattningen att det inte försegår mycket allt under kronorna.

    Å andra sidan brukar jag tänka detsamma om alla som kliver rätt ut i gatan utan att se sig för. Folk verkar inte alltid inse att de är dödliga.

    SvaraRadera