torsdag, juli 26

Visst gör det ont när muskler dras ut

Framför allt när det handlar om magmuskler. Jag fick igår den eminenta iden på träningen att ställa mig i mål en stund. Vid en fantomräddning som höll åtminstone Ravelliklass så kände jag mitt i min utsträckning hur någo brast inne i mig. Eller ja, det kändes som att det brast. I själva verket är det väl bara en sträckning. Men ack vad det gör ont.

Dessutom är det ju helt osannolikt att jag skadar mig igen. Det har hållt på sen den 2 mars nu. Snälla sluta.

7 kommentarer:

  1. Men AJJJ! Var försiktigt, hörredu.
    ;)

    SvaraRadera
  2. Anonymous23:00

    Stackars Jill. Jag kan massera dig om du vill. /M

    SvaraRadera
  3. Aj, inte kul. Lite värme? Minns när vi åkte med sonen till sjukhus för blindtarm eller nåt, med de var magmuskler..

    SvaraRadera
  4. Anonymous11:41

    Men vännen vad tråkigt. Hur länga ska du vila nu då?

    -Agneta

    SvaraRadera
  5. Jag hade sjuk träningsvärk igår av att ha spelat fotbollsgolf i förrgår. Fotbollsgolf alltså! Snacka om otränad vrist...

    SvaraRadera
  6. Fördelen med att sträcka en magmuskel visade sig att det var en lite muskel. Således känner jag mig nu så gott som återställd.

    SvaraRadera