måndag, juli 23

Samlar kraft

Behöver sådan då jag under förmiddagen tänkte besöka stadens enda bokhandel. Vill plocka åt mig Anna Gavalda. På rekomendation av en mängd personer. Hur som. I stadens enda bokhandel är alla utom en av de som jobbar där väldigt otrevliga. Mot mig. Mot mamma är de trevliga. Jag får inga tack och inga varsågod, utan ett "så" när jag handlar. Jag får reda på att "lilla du, du får nog gå till ett antikvariat" när jag frågar om Exodus. Jag får ett "normalt sett tar vi inte kort på så små belopp" när jag lägger fram kortet för att betala tre böcker och ett fotoalbum, till en kostnad av drygt 300.

Men jag vill verkligen ha Anna Gavalda. Så jag samlar kraft.

7 kommentarer:

  1. Trist med dryga människor. Det vore nog på sin plats med lite konkurrens på bokhandelsfronten. I min lilla stad har vi numera två boklådor och det har blivit skärpning v d g service i den anrika bokhandeln.

    SvaraRadera
  2. Vild-hallon12:43

    Den är så bra... Anna Gavaldas bok "TIllsammans är man mindre ensam" menar jag... rekommenderas verkligen. En bok man blir alldeles hjärtevarm av och det kan ju behövas ibland. :-)

    SvaraRadera
  3. Anonymous14:12

    Själv sätter jag aldrig min fot där men jag har sett damorna som jobbar där och tror dig.

    - Agneta

    SvaraRadera
  4. jag har funderat på om jag ska läsa hennes böcker också, men inte riktigt hört något om dem. men nu kanske jag slår till. ha det bra medans du samlar kraft!

    SvaraRadera
  5. sara14:33

    Dom är superbra och roliga och spännande och lärorika. Jag tycker att du bums på en gång ska köpa dom. Kramiz

    SvaraRadera
  6. Det låter som om det är dags de får lite konkurrens.
    Det är samma sak här. Plus att de får sämre och sämre utbud.
    Jag har tagit min tillflykt till nätbokhandlarna, trots att något av det bästa jag vet är att strosa i en (riktigt!) bokhandel.

    SvaraRadera
  7. Anonymous16:02

    Vägra läsa böcker bara så är ditt problem löst. /M

    SvaraRadera