söndag, maj 14

Segerns sötma

Andra segern i går. 3-1. Borde varit större siffror.
Men laget var off. tyvärr. Så segerns sötma går inte att tala om. Snarare var känslan efter bitter, sur. Tror många är mer oroade än de behöver vara. Sen måste vi generellt sätt bli bättre på att ta emot kritik. Om jag ber någon attförsöka se de korta alternativen funkar de inte att svara "nu är vi positiva"...

Häcken- Örgryte 2-2
De röda borde fått med sig sin första seger för i år. Solen borde letat sig in på sittplats som nu blev frysplats. Den kvinnliga journalisten borde vara lika välkommen som de manliga i hemmalagets omklädningsrum.
"Du måste kunna förstå att killarna inte vill ha in tjejer"
" Nej, du måste förstå att jag lika mycket som mina manliga kollegor måste kunna få sköta mitt jobb".

Käcken var där. Det var trevligt.
Lika trevligt som mitt sällskap.

2 kommentarer:

  1. Tack detsamma!

    Och nu verkar du ha fått igång målskyttet också! Gratulerar. Hoppas bara att Natalie börjar producera, eftersom falkenbergare jag snackat fotboll med berättat om hennes förra kanonsäsong...

    Då kommer det att gå bättre!

    SvaraRadera
  2. Jo, Nat kommer nog snart tillbaka i gammalt gott slag. Har varit skadad men såg bättre ut senast.

    SvaraRadera