måndag, mars 13

Fem veckor kvar

Påskdagen är fem veckor bort, igår, och då är det dags för böljans återdebut i högre divisionerna. Börjar med derby mot Falkenberg.
Match igår med 8-0 vinst mot Kungsbacka som tack vare att Staffanstorp dragit sig ur nu kommer att spela i vår serie. Tråkigt med ett Hallandslag till.
Vi spelade bra men tappade efter tag spelet helt och det kändes som alla bara sprang framåt för att göra mål. Framför allt de lite yngre och orutinerade. Efteråt konstaterade jag det att det är synd att vi inte, när vi är överlägsna, tar tillfället i akt och övar passningsspel och eget spel utan bara langar upp bollen och springer efter som galna. Värre motstånd lär ju nämligen komma.

2 kommentarer:

  1. Aha - nu fick jag reda på resultatet. Hittade det inte i HN. Har en basketfråga till dig inne hos mig.

    Jag har herrallsvenska på långfredagen och annandagen. Kanske borde titta på er på söndagen? Skam till sägandes vet jag inte var er hemmaplan ligger. Spelar ni på Falkenbergs IP?

    Bli inte arga för att en varbergare inte vet...... :-D

    SvaraRadera
  2. Nej, det verkar inte som alla resultat får plats i HN. För basketen är det ännu värre. Visst, vi får korta matchrapporter men tabellen har inte varit inne en enda gång i år...

    Tycker jag du ska. Derby är ju roligt. Är på IP, ja. Men snart har Böljan förhoppningsvis egen arena så vi slipper samsas med FFF som helt sonika tagit på sig storebrorsrollen.

    Aldrig arg på dig=)

    SvaraRadera