söndag, februari 26

Guld i mängder

Vilket OS! 14 medaljer och hälften av dem guld. Helt underbart. Såg alla gulden utom ett. Dagens klassiska guld när Tre Kronor besgerade finnarna och fick medalj av ädlaste valör som belöning missade jag. Jag spelade basket i Länghem, en liten by nära Svenljunga.
Det hela borde vara ett dåligt skämt, men icke. I fredags när det blev klart med final ringde vår coach och försökte ändra matchen, men de ville tvunget spela för de skulle ha jippo i hallen med herrmatch efter vår match. Och vilket drag det var idag. Hallen kokade. Not. Vi var sex spelare plus coach från Varberg, de var sju + en, det var två domare och så en kiosktant. Och så tre i publiken. Varav den ene mest lyssnade på radion som stod i kiosken. Under avbrott i spelet bad vi om rapport. Denna idrottsintresserade (?) man sa bland annat att "Sverige gjorde 3-2 efter tion sekunder av den tredje halvleken". Underbart.

Nåväl, när slutsignalen gick så hade vi time-out och kunde jubla över ännu ett guld. Vilket OS. Extra bra för familjen Wegerup som också fick en ny liten medlem.

Vår match slutade 82-52 till oss. Och som jag besviket sa i fredags när det blev klart vi blev tvungna åka till obyggden ; ge oss poängen bara.

2 kommentarer:

  1. Jag hade nöjt mig med att förlora på W.O.

    Men så gör man ju inte...

    SvaraRadera
  2. Nej, tyvärr gör man inte så.

    Känns som hela Sverige stod still utom vi...

    SvaraRadera