söndag, februari 12

(Censur) Juventus

Det har skrikits fula ord här hemma. H älskar ju Zlatan vilket gör det extra jobbigt. Juventus är bra, visst. Men de har också alltid domsluten och turen med sig. Jag avskyr det. Inter däremot har alltid stolpe ut. Enda positiva är att man en sådan här kväll upptäcker att det italienska ordförådet är stort. Men alla ord lämpar sig alltså inte på print.
Nästa år. Nästa år- då blir det annorlunda. Jag måste tro det. Extra salt i såret är att Roma fortsätter vinna.

3 kommentarer:

  1. Jag kan en del italienska:

    "Posto di parcheggio" och "Senso unico"

    Men det skulle verka konstigt ifall jag skrek "Parkeringsplats" och "Enkelriktat" när jag ser på fotboll. Annars är italiensk fotboll lite i marginalen för mig. Svenskt gäller. Men jag får något drömskt i blicken när någon säger "Gunners"...

    SvaraRadera
  2. Nej, men Peter, det är ju italinesk fotboll som är fotboll. Passionen är starkat där. Arsenal är väl ok, men inga favoriter.Däremot Highbury underbart!
    Svensk fotboll är också min favorit, tycker dock det är lite synd med alla utlänningar som köps in till löjliga kostnader. Har väl stått på för många träningar ch sett Afonso maska sig runt...

    SvaraRadera
  3. Sara22:49

    Jillsing! Vart är du? Kom tillbaka nu! Kramizar

    SvaraRadera