måndag, december 26

Delen av julafton jag helst glömmer


Klänningen på bilden är det som sprungit sin väg...

Julafton började fint med sovmorgon och babygos sen vid halv elva kom illamåendet.
Började kräkas vid elva. Sen var det där var femte minut, tillsammans med en
sprängade huvudvärk.
Mitt i det konstanta spyendet skulle jag klä mig fin. Upptäckte
att en jättefin svart klänning som är ett av mina säkra kort,
är borta. Puts väck. (Har fortfarande inte hittat den...)

Efter att ha legat och beklagat mig hemma hos mina föräldrar medan de andra åt gröt lyckades jag sen på något sätt klara resan ut till landet och svärföräldrarna.
Väl där fick jag gå upp och lägga mig. Lyckades få i mig ett halvt glas vatten
och några klunkar coca. Somnade på det och vaknade lite bättre. Vid halv fem
släppte migränen sen och jag kunde gå ner och ta del av julfirandet.

Men halvdagsmigrän (nära dödenupplevelse...) och borttappad klänning skulle jag gärna ha strukit
från julfirandet 2011.

1 kommentar:

  1. karro11:17

    Låter inte som ngn höjdardag. Får önska dig God fortsättning!

    (PS Dax att ändra lite på bekrivningen av dig själv?)

    SvaraRadera